۲۸ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۰۱

ابراهیمی پاک:

سلامت محصولات کشاورزی نیازمند توجه است

سلامت محصولات کشاورزی نیازمند توجه است

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید محصول سالم و ارگانیک برای ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی مهمترین هدف جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، نیاز علی ابراهیمی پاک ظهر یکشنبه در نشست شورای سلامت که با حضور معاونین سازمان و مدیرکل دامپزشکی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: سرلوحه و هدف نهایی تمام حوزه های کشاورزی باید مبتنی بر تولید محصول سالم و با کیفیت باشد.

وی با بیان اینکه پایش در تولیدات کشاورزی مهم و ضروری است اظهارداشت: باید در تولید محصولات کشاورزی عواملی را که باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود را پایش و در جهت رفع آن گام برداشت.

ابراهیمی پاک تامین سلامت محصولات کشاورزی، امنیت غذایی و افزایش تولید را مهمترین سرلوحه کار جهاد کشاورزی دانست.

وی از معاونین و مدیران خواست: تا با تعریف روند کاری  و برنامه ریزی مناسب در تولید محصول سالم و با کیفیت در جهت رفع مشکلاتی که سلامت محصولات کشاورزی ودامی را به خطر می اندازد گامهای موثری برداشته شود.

ابراهیمی پاک بر لزوم استفاده از بستر مناسب و موقعیت های استان بر تولید محصول سالم در بخش کشاورزی و دامی تاکید کرد.

رئیس شورای سلامت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم گفت: فعالیت ها و برنامه های سلامت محور در سازمان جهاد کشاورزی انجام شده که اهم فعالیت ها در راستای تولید محصول سالم و باکیفیت است.

ابرودات مصلایی با اشاره به اجرای طرح جامع سلامت بر فرآوری زیتون اظهار داشت : این طرح کشوری برای اولین بار در منطقه طارم سفلی قزوین و با هدف ساماندهی و ارتقای سطح بهداشتی واحدهای تولید کننده زیتون کنسروی انجام شد.

وی وضعیت تولید، مصرف و فرآوری زیتون و همچنین ساماندهی و ارتقای سطح بهداشتی واحدهای عمل آوری زیتون کنسروی را بسیار مهم و اساسی دانست.

به گفته وی؛ ۱۲ واحد پرورش قارچ خوراکی در استان موفق به دریافت استاندارد شده اند.

کد خبر 2467368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha